"Inspirujte se k plnění vlastních snů
a pečujte o své finance s úsměvem."

Jak získám VYŠŠÍ PLAT díky likvidaci „MRHAČŮ ČASU“?

Co to jsou…“Mrhači časů“?

jak_ziskam_vyssi_plat_diky_likvidaci_mrhacu_casu

Asi každý z nás si občas řekne „chci mít vyšší plat“ a někteří si o něj už i řekli, že by chtěli mít přidáno, ale bohužel šéf stále nepřidal.
Co kdyby byl nějaký návod, který by Vám zajistil vyšší plat nebo dokonce umožnil postup v práci na vyšší pozici a tím pádem automaticky zvýšil Váš příjem? Je něco takového?

Vím, že pro většinu z vás to zní asi neuvěřitelně, ale ano, je tu řešení…

Průměrná pracovní doba u běžného pracujícího člověka je 8 hodin denně, což je týdně 40 hodin. Z toho průměrně vychází, že u většiny profesí se 30-50 % promrhá čas s nesouvisejícími věcmi, které čas berou a pro práci žádný přínos nemají. Nazývám je „MRHAČE ČASU“.

Mezi ty TOP nejčastější „MRHAČE ČASU“ patří:
– vykládání si nebo klábosení se spolupracovníky…
– pomlouvání a stěžování si na šéfa, kolegy…
– surfování na internetu, na facebooku…
– čtení novin, časopisů…
– prodlužování pauzy na oběd…


Jak to souvisí s tím, jak mít vyšší plat?

Souvisí a to velice. Bohužel většina bere práci jako nutnou povinnost, aby měli peníze. Co kdybychom se pokusili změnit náš pohled v tom, že nebudeme k práci přistupovat jen s cílem “jsem tu jen proto, abych vydělala peníze“, ale budu k ní přistupovat jako k součásti mého života a budu se snažit v té pracovní době najít i své „sebe naplnění“.

Vím, že asi pro někoho to zní srandovně, ale věřte mi, že pokud si najdete v práci činnosti, které máte rádi a v každé volné chvilce se jim budete věnovat, tak se změní i Váš postoj k práci.

A „mrhačů času“ bude minimum, protože na ně nebudete mít čas a samozřejmě to půjde vidět i na Vašem výkonu v práci.

A pokud budete chodit do práce rádi a budete se aktivně věnovat práci, tak to určitě půjde vidět i na Vašich výsledcích a dříve či později to Váš šéf ocení. On samozřejmě ví, že nejlepší odměnou pro Vás jsou peníze.

Vy pak budete spokojenější a klidnější, protože budete mít vyšší plat. Váš příjem se navýší a budete mít větší jistotu nad svými výdaji, protože Vám bude zůstávat více peněz. Informace jak mít kontrolu nad svými penězi a jak o ně pečovat najdete v eBooku Jak pečovat o své finance v 7 krocích.

Někdo může namítat, že v praxi je to jinak, že i kdybyste dělali jako „nadšení roboti“, tak to šéf neocení. Dobrá, tak to berte jako možnost, že když to neocení Váš šéf, tak Vás to přivede k myšlence ke změně šéfa, změně místa nebo dostanete příležitost od někoho jiného, kdo si všimne Vašeho nadšení a aktivity…nikdy nevíte…

To je krásná teorie, ale jak to vypadá v praxi? 

Jak „mrhače času“ proměnit na činnosti k vyššímu platu?

1. Nejprve je důležité, si každý sám za sebe umět přiznat jaký nebo jaké „mrhače času“ mám. Pojmenovat je a napsat si je na papír. Nejlépe třeba na papírový lístek, takový ten lepící, a pokud je to možné, nalepit ho někde před sebe, nebo ho mít napsaný v kapse, ale hlavně mít ho neustále na očích, u sebe.

2. Pokuste se co nejvíce „MRHAČŮ ČASU“ snížit na minimum. Snažte se co nejméně času věnovat mluvení o nespokojenosti, jak Vás ta práce nebaví, pomlouvání šéfa nebo kolegů na pracovišti.

Vždycky si vzpomeňte na jednu důležitou věc. Ano, někdy se člověku uleví, že si může nahlas postěžovat, ale důležité je si uvědomit, že ten na koho se zlobíte, to ani neví.

A mezitím, co Vy se rozčilujete a debatujete o něm, tak on ten čas věnuje práci, takže se věnuje činnostem, aby měl vyšší plat.

Naopak Vám ještě vnitřní zlost, nespokojenost ubírá energii, dobrou náladu a chuť pracovat pro sebe, pro svůj vyšší plat. Nespokojenost Vám akorát zatěžuje hlavu a ubírá prostor na něco tvořivého.

Samozřejmě to stejné souvisí i se čtením časopisů, novin, surfováním na internetu. Tam většina čte, prožívá a sdílí životy jiných a zase to náš plat v práci nenavýší.

3. A teď to nejdůležitější. Vyměňte „mrhače času“ za čas pro svou cestu k vyššímu platu. Zaměřujte veškerý čas v práci té dané PRÁCI. Přemýšlejte nad tím, co byste mohli v práci vylepšit, aby to bylo přínosné pro firmu, pro svého šéfa. Co byste mohli udělat navíc, nad rámec Vaší náplně práce. Najděte si činnosti, které Vás baví a dejte jim svou energii, dobrou náladu, chuť a čas.

Prostě a jednoduše zaměřte pozornost na práci
a vymyslete nějaký „VYLEPŠOVÁK“.

Jak to udělat v praxi?

Příklady možných „Vylepšováků“:
– něco pro ulehčení nebo zrychlení činností
– co by mohlo navýšit zisk firmy nebo snížit náklady
– co by mohlo zvýšit zakázky
– jak zkvalitnit výrobky
– vymyslet originálnější prodejní metody
– vytvořit příjemnější pracovní prostředí
– uspořádat akci, setkání na stmelení vztahů v kolektivu
– najít cokoliv, abyste se těšili do práce, měli ji rádi a bavila Vás…

To je cesta, která vede k lepšímu platu.

Příběh, který je názornou ukázkou:
Jeden kamarád přišel na skvělý „Vylepšovák“. Ve firmě, kde pracuje, probíhá jednou měsíčně porada, které se zúčastní cca 30 členů. Na každou poradu se tiskne pro každého člena cca 50 stránek, na kterých je obsah porady a body, které je třeba probrat a řešit.

Jednou odpoledne přišel za svým šéfem s návrhem. Ukázal mu, že by stálo za to se domluvit se všemi členy porady, že každému by se obsah porady posílal na e-mail a na poradě by se obsah s body promítal na dataprojektoru a případné poznámky by si každý značil do svého počítače.

Spočítal mu, že když vezme tisk pro 30 členů každému cca 50 stran, kdy jedna stránka vyjde na cca 1 Kč, tak to vychází, že jedna porada vyjde na 1.500 Kč. Když to ještě vynásobí dvanácti měsíci, tak ročně ušetří 18.000 Kč.

A jen lehce ještě naznačil, že je potřeba brát v úvahu opotřebení tiskárny a času, protože někdo to musí všechno vytisknout a připravit.

Tak se jedním klikem v e-mailu pošle všem cca 50 stran, takže se ušetří spoustu času a peněz. Samozřejmě tento skvělý „Vylepšovák“ byl ihned oceněn a kamarádovi v příštím měsíci přišla velice zajímavá prémie. A to byl jen začátek…

Neměli byste zapomenout, že je to i o přístupu. Jestli to dělám s chutí a srdcem nebo jen za účelem peněz. Někdy to může trvat déle, než Vás napadne jak to udělat, co vymyslet, co dělat navíc, ale pokud tomu dáte pozornost, tak se i nápad objeví.

A hlavně nezapomeňte na známé motto „všechno chce svůj čas“. Nečekejte, že výsledek půjde vidět okamžitě a hned se Vám navýší plat. Dejte tomu čas a věnujte se své práci aktivně, pravidelně, dlouhodobě a hlavně s chutí a úsměvem :-).

PS: Když už ráno vstanete a jdete do té práce, tak ať to má smysl a nějaký výsledek.

Eliška Macurová

Chce inspirovat všechny „TY“, kteří se zajímají o své peníze a chtějí mít svůj rozpočet pod kontrolou.

Po několikaleté praxi ve velké makléřské firmě jako finanční poradce a poté manažerka obchodní skupiny zjistila, že finanční vyváženost a spokojenost nezačíná pojištěním a spořením, ale zodpovědnou péči o svůj domácí rozpočet a aktivním přemýšlením o financích.

Více se o Elišce a jejím příběhu dozvíte zde >>

Osobní a pracovní zkušenosti s financemi se staly její každodenní radostí, zábavou a nekonečnou motivací k plnění nejen vlastních snů, ale i přání a potřeb klientů v České republice a na Slovensku.

Proto společně s manželem napsala eBook „Jak pečovat o své finance v 7 krocích“. Své zkušenosti předává klientům ve svém vzdělávacím projektu www.financesusmevem.cz

Elišce můžete napsat na eliska@financesusmevem.cz

Přidejte se ke skupině na facebooku

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

  • ebook-12tipu
  • Nejnovější příspěvky
  • Přihlaste se k odběru nových příspěvků na blogu