Volal mi pan Honza s prosbou, že už nemá kontakt na pána, který mu před časem uzavřel životní pojištění. Jeho kamarádka mu doporučila se na mě obrátit, že mu poradím.
Sdělil mi, že je v pracovní neschopnosti už 4 měsíce a není schopen utáhnout domácí rozpočet. Tak by to chtěl nahlásit na pojišťovnu, že tam má sjednáno 400 Kč na den, ať mu už nějaké peníze posílají.
Fajn, domluvili jsme se a podívali se na jeho pojištění a bohužel Honzu málem jak se říká „trefil šlak“.
Zjistil, že vůbec nemá pojištěnou pracovní neschopnost, ale má sjednáno riziko denní odškodné úrazem na těch 400 Kč/den.
A ještě pro upřesnění…Honza se léčil s nemocí, takže vůbec nic od pojišťovny nedostal.
Dohadování v této situaci, zda to byla chyba poradce nebo klienta, asi není na místě.
Každopádně má rada v tomto případě zní, pozorně si pročtěte všechna rizika a údaje na smlouvách, které podepisujete a čemukoliv nerozumíte, ptejte se, ptejte se a ještě jednou, ptejte se.